See English Version

دبیر نشریه: دومین سمپوزوم بین‌المللی آرمان‌شهر کودکان پاییز امسال برگزار می‌شود.


دبیر نشریه: دومین سمپوزوم بین‌المللی آرمان‌شهر کودکان در پاییز امسال برگزار می‌شود.

 

دبیر نشریه آرمان‌شهر کودکان گفت: دومین سمپوزوم بین‌المللی آرمان‌شهر کودکان با رویکرد تبیین و بررسی شهر دوستدار کودک در آبان ماه 1401 در شهر تهران برگزار می‌شود.

سید کاظم سید مراد با اشاره به اهداف و دستاوردهای برگزاری این سمپوزیوم بین‌المللی اظهار کرد: سمپوزیوم آرمان‌شهر کودکان با اهداف بررسی طرح‌هاي علمی و پژوهشی دانشگاهی، افزایش دانش علمی و فنی به ذی‌نفعان و تصمیم‌گیرندگان، ارزیابی و ظرفیت‌سازی پروژه‌ها با رویکرد بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، و تبیین و بررسی شهر دوستدار کودک برگزار می‌شود.

سید مراد تصریح کرد:

سمپوزیوم بین‌المللی که در هر سال یکبار برگزار می‌شود، فرصتی کلیدی برای متخصصان کودکان، برنامه‌ریزان شهری، مددکاران اجتماعی، دانشگاهیان، طراحان و سیاست‌گذاران برای به اشتراک گذاشتن دانش، عملکرد خوب و یافته‌های پژوهشی از رشته‌های مختلف است که برای هدف مشترک مهم هستند. ایجاد شهرهای دوستدار کودک مهمترین جنبه این سمپوزیوم است.

ما این کار را با ارائه بسترهای ارتباطی برای جوامع مورد علاقه (دانشگاهان، شاغلین، مقامات (محلی) و مبارزان حقوق کودکان) انجام می‌دهیم که در آن آن‌ها می‌توانند تحقیقات خود را منتشر کنند و اقدامات خوبی را برای ایجاد شهرهای واقعاً دوستدار کودک توسعه دهند.

وی همچنین افزود: تریبونی برای بیان چالش‌ها و امکان همفکری برای ارائه راهکار مسائل کودکان می‌تواند نقشی تاثیرگذار و گره‌گشا برای فعالان این حوزه در تعامل با بخش دولتی و سیاست‌گذار فراهم آورد.

سید مراد با اشاره به بخش مقالات و مسابقه عکاسی ابراز کرد: دانشجویان سراسر کشور جهت ارسال مقالات و پایان‌نامه‌های خود و همچنین علاقمندان شرکت در مسابقه عکاسی می‌توانند مطابق با آیین‌نامه‌های اجرایی آثار خود را در مهلت مقرر ارسال نمایند.

رئیس سمپوزیوم بین‌المللی آرمان‌شهر کودکان ادامه داد: سمپوزیوم قصد دارد تا با بخش‌های گوناگون و متمایز خود بخش عمده‌ای از فعالان حوزه کودک را طی مدت برگزاری رویداد گردهم‌ آورد.

سیدمراد در پایان به تشریح محورهای سمپوزیوم پرداخت و گفت: چارچوب استراتژی طراحی و برنامه‌ریزی شهرهای دوستدار کودک، جایگاه و حقوق کودکان در شهرها و روستاها، ایمنی محیطی و اجتماعی کودکان و نوجوانان محورهای برگزاری این سمپوزیوم هستند.