See English Version

نخستین سمپوزیوم آرمان شهر کودکان در تهران برگزار می شود


مدیر مسئول و صاحب امتیاز فصلنامه آرمان شهر کودکان : سمپوزیوم آرمان شهر کودکان  برگزار می شود

مدیر مسئول و صاحب امتیاز فصلنامه آرمان شهر کودکان: سمپوزیوم آرمان شهر کودکان با رویکرد تبیین و بررسی شهر دوستدار کودک در تهران برگزار می شود.

سید کاظم سید مراد با اشاره به اهداف و دستاورد های برگزاری این سمپوزیوم ملی اظهار کرد: سمپوزیوم آرمان شهر کودکان با اهداف افزایش دانش علمی و فنی به ذی‌نفعان و تصمیم‌گیرندگان، ارزیابی و بررسی طرح‌هاي علمی و پژوهشی دانشگاهی، ظرفیت‌سازی پروژه‌ها با رویکرد بهربردای و سرمایه‌گزاری بخش خصوصی، تبیین و بررسی شهر دوستدار کودک برگزار می گردد.

سید مراد تصریح کرد : در این سمپوزیوم نمایشگاهی از آثار کودکان با عنوان شهر از نگاه کودکان به نمایش گذاشته خواهد شد و امکان برقراری ارتباط با تعداد زیادی از معماران و اساتید این حوزه برای بازدید کنندگان فراهم است.وی خاطرنشان کرد : بازدید کنندگان سمپوزیوم از افراد تاثیرگذارو ممتاز جامعه شهر سازی هستند ، حامیان رویداد می توانند با معرفی محصولات و توانمندی های خود از ارتباط مستقیم با گروه هدف که به علت مشغله زیاد کمتر در دسترس رسانه ها قرار دارند بهره مند شوند.

سید مراد با اشاره به نمایش آثار کودکان ابراز کرد: حضور کودکان و نقش کودکان در تصمیم گیری طراحی های شهری مناسب برای کودکان نقش کلیدی دارد و ما می بایستی به خواسته های کودکان در شهر توجه ویژه ای داشته باشیم خلق آثار کودکان می تواند ایده های جذابی برای طراحان و مدیران تصمیم گیرنده داشته باشد

رئیس انجمن معماری تهران ادامه داد : شهرهای امن، فراگیر و انعطاف‏پذیر و شهرک‏های انسانی برای همه، حق هر شهروند و حق هر کودکی است. قرار دادن کودکان در قلب برنامه‏ریزی و طراحی شهری منجر خواهد شد، که شهرسازی ما  دوست‏داشتنی، پایدار، ایمن و فراگیر برای همه تبدیل شود

وی همچنین افزود : تریبونی برای بیان چالش ها و امکان همفکری برای ارائه راهکار مسائل شهر دوستدار کودک می تواند نقشی تاثیر گذار و گره گشا برای فعالان این  حوزه در تعامل با بخشی دولتی و سیاست گذار فراهم آورد.

سید مراد بیان کرد : سمپوزیوم قصد دارد تا با بخش های گوناگون و متمایز خود بخش عمده ای از فعالان و اعضای حوزه معماری را طی مدت برگزاری رویداد گردهم آورد.این فرصت برای تمامی ذی نفعان روییداد امکان تبادلات تجاری را به نحو شایسته فراهم خواهد کرد.

وی یادآور شد: ارتباط و استفاده از تجربیات مفاخر و پیش کسوتان معماری و شهر سازی فرصتی است که معماران جوان تر مغتنم شمرده اند ، این سمپوزیوم با دعوت و برگزاری و نشست های تجربه مدار قصد دارد تا زمینه ارتباط این دو بخش معماری  و شهر سازی را بیش از پیش فراهم آورد.

سیدمراد در پایان به تشریح اهداف این سمپوزیوم پرداخت و گفت : افزایش دانش علمی و فنی به ذی‌نفعان و تصمیم‌گیرندگان ،نمایش توانمندی جامعه معماری و شهر سازی ایران ، دعوت از انجمن ها، پیمانکاران و کارفرمایان حوزه شهر سازی ،تبیین راههای همکاری موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی ، از مهمترین اهداف برگزاری این سمپوزیوم هستند